Blog

Carglass repareert…

Het is vrijdagochtend 6.15 uur. Vroeg dus.

Mijn wekelijkse netwerk bijeenkomst start om 7.30 uur. Vandaag ben ik extra vroeg omdat ik bij de deur mensen ga ontvangen. Als je extra vroeg op pad bent, rijden er nooit zoveel auto’s op de weg. En hier en daar een vrachtwagen. In mijn geval was het helaas hier en niet daar. Want terwijl ik er voorbij rijd, gaat er een steentje door mijn ruit.

Het was donker dus het leek alsof er niets beschadigd was, maar hoe dichterbij ik bij mijn eindstation kwam, hoe duidelijker het sterretje te zien was.

Ik vloek liefelijk. Potjandorie, wat vervelend op dit tijdstip, op vrijdag en met een vakantie voor de boeg.

Het eerste wat dan toch in je naar boven komt is: Carglass repareert, Carglass vervangt. De meest irritante reclame, met té vrolijke gezichten, té vriendelijke mensen, té hulpvaardig. Waar vind je dat nog in het echt leven. 

Online maak ik een afspraak, dat wel heel snel en makkelijk gaat. Waar gaat het dan straks fout, vraag ik mij automatisch af. En overigens ook al plek binnen een paar uur. Dus ik kon halverwege mijn bijeenkomst alweer terug, naar zo ongeveer waar ik vandaag kwam.

Carglass Purmerend heb ik voor gekozen. Ik kom het gebouw binnen waar meteen iemand klaar staat. Hij verwachte mij al en begroet mij met mijn naam. Irritant vriendelijk, maar het geeft, eerlijk, wel een heel warm welkom.  Zou ik ook vaker moeten doen;) We lopen samen naar mijn auto en hij zegt dat het heel slim is van mij dat ik meteen gekomen ben. Dat je minder van de reparatie ziet, dan als je weken wacht. Best logisch zoals hij het uitlegt.

Dan geef ik hem de sleutel. Een momentje van stress…heb ik mijn telefoon en mijn oplader, want stel dat ik hier uren moet zitten, wil ik wel wat te doen hebben. Alles gepakt, dus ik loop keurig achter de meneer aan, die mij verwijst naar de wachtkamer en de koffieautomaat. Oh ja en de wc, want ik moet vreselijk plassen. Daar treed ik het eerste naar binnen en die is heerlijk schoon. Dan vervolg ik mijn route naar de koffieautomaat waar ik een andere meneer tegenkomen. Ook met een rood/geel shirt. Hij hoort ook bij de intimi van Carglass.

“ Goedemorgen mevrouw, zal ik een koffie voor u maken? Ga lekker zitten” zegt de man in het rood/gele shirt

“ Wat vriendelijk meneer, graag een cappuccino.” zeg ik ook uiterst beleefd. Het werkt blijkbaar aanstekelijk. Grote kans, als ik straks niet tevreden ben, blijf ik door deze vriendelijke toestand, rustig.

Ik ga zitten. Ik ben een koffiedrinker, en ik moet zeggen, deze koffie gaat net. Maar mijn lat ligt hoog. Na een minuut of 20 komt meneer 1 weer terug en zegt dat het mooi gerepareerd is. We lopen samen naar de auto. Ik zie niets en vraag mij af of er niet een nieuw raam inzit. Hij glimt namelijk als een malle.

“ Mevrouw, hier zat het sterretje, niets meer te zien. Meteen even uw raampjes schoongemaakt.”

Ah vandaar, zou ik vaker moeten doen.

“ Uw ruitenwissers zijn ook nog in prima staat”

“ Alles gaat naar de verzekering en het is goed zo”

Wauw!! k sta perplex.

Ik besluit, nadat ik een mail heb ontvangen die middag, een review achter te laten.

Gewoon eentje recht uit het hart:
“Ik vind de reclame van Carglass over de top. Want dat bestaat niet.. .in het echte leven. Maar er ging een steentje door mijn ruit. Wat er als eerste in mij op kwam was die irritante reclame. “ Carglass repareert, Carglass vervangt. Dus toch online een afspraak gemaakt. Ik werd mega vriendelijk ontvangen. Koffie en een glimlach, Binnen een half uur een strak raampje, ook schoon gemaakt en de ruitenwissers gecheckt. Super! Ik was een ster in de reclame;)”

Later krijg ik dit als antwoord.

Reactie Carglass:
Wie had dat gedacht dat je een 🌟 in onze reclame zou zijn Mascha! 😉 Wat fijn om te horen dat je, ondanks dat je de reclame over de top vindt, voor Carglass® hebt gekozen. Goed om te lezen dat het binnen de tijd klaar was en je met een schone auto het pand kon verlaten! 😀

Marja, Customer Contact Center

 

Ik ben tevreden met deze goede daad van mezelf en verdien een heerlijke week vakantie.

Koud 2 dagen terug, word ik gebeld door een 088 nummer, wat ik meestal niet de leukste telefoontjes vindt. (nee ik hoef niet over te stappen op jouw groene energie) Maar ik besluit het telefoontje toch op te nemen. Dan hoor ik een vriendelijke damesstem aan de andere kant van de lijn.

“De directie van Carglass heeft mij gevraagd u te bellen. Ze vonden uw review zo leuk dat ze u een rol in de nieuwe tv commercial van Carglass willen aanbieden. Zou u dat willen?”

Ik kom niet meer bij van het lachen. Ik voel me vereerd. Dat zeg ik ook…..

Even een prikje halen…

juni 18, 2021